Caveblazers PDCA challenge 30. Die at level 6, jumper
Little by little, my strength is being taken away. And a small enemy's rush makes for the final blow. This most common death in Caveblazers is something analogous to real life. Therefore, the countermeasure for this phenomenon could also work in real life.
ライフを少しずつ削られ、最後の一太刀をジャンパーなどの複合攻撃でやられる。
少しずつ、ライフが削られていって死ぬのは、なんの対抗手段もない気がする。だってそれは、まるで僕らの健康な人生そのものだからだ。 だからその死は正当なのだ。 ただ流れが激しくて、普通よりも早めに死んだだけ。 でもなんか対策あるんだと思う。 その死が、次の死に対策としてつながれば、次の次の死は、もうちょっとマシになる。 そう信じれないと、子供の世代が、今よりもちょっとマシになるのも信じられないから、根拠もなく祈るように信じている。
Full movie at
https://youtu.be/xIeF-7boabY
Discord :
https://discord.gg/r9N3kEbtTG
#Caveblazers #roguelike
Game play logs :
Run PDCA cycle on hard rogue like games.
https://awaq.hatenablog.com/entry/2023/02/19/084136
Cause of death : Jumper and Orc
Cause of cause of death : Accumulation of small mistakes.
Lesson : Death sometimes comes slowly like the real life
If : More life healing method or risk avoided control ?
This unintentional death only serves to deepen the respect for Caveblazers.
#Caveblazers #roguelike
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